Nasze publikacje

Pierwszy numer naszego informatora „PORADNIK NA 5″

Szanowni Państwo, zapraszamy do lektury pierwszego numeru naszego informatora „Poradnik na 5″.

plik do pobrania: Poradnik na 5

...Czytaj więcej »

Terapia pedagogiczna

CZYM JEST TERAPIA PEDAGOGICZNA?

Dzieci rozpoczynające naukę szkolną muszą pokonać wiele trudności związanych z nauką czytania i opanowaniem poprawnej pisowni. Tempo nauki jest często za szybkie, a nagromadzenie materiału zbyt duże jak na możliwości dziecka. To, co dla jednego dziecka jest łatwe, dla innego...Czytaj więcej »


Przedszkolak u psychologa.



PRZEDSZKOLAK U PSYCHOLOGA

Każdy rodzic bacznie obserwuje zachowania swojego dziecka i niepokoi się, gdy nie radzi sobie ono z zadaniami rozwojowymi. Gdy przedszkolak nie potrafi wykonać ćwiczeń dopasowanych do jego wieku, nie umie się skoncentrować, wykazuje dezorientację lub znudzenie, buntuje się i często zwraca...Czytaj więcej »


Wskaźniki zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Wskaźniki zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym:

– Trudności z opanowaniem treningu czystości;

– Potykanie i obijanie się o przedmioty;

– Słaba równowaga, niezgrabność w ruchach;

– Nie zwracanie uwagi na skaleczenia;

– Nadwrażliwość na hałas (częste zatykanie uszy, dziecko samo hałasuje – mruczy, śpiewa pod...Czytaj więcej »


Jak przygotować dziecko do nauki w szkole?

Szanowni Rodzice Dzieci rozpoczynających naukę w szkole!

Jeśli chcecie Państwo dobrze przygotować swoje dziecko do rozpoczęcia nauki to zwróćcie uwagę na to, czy:

v     Dziecko jest sprawne ruchowo?

v     Potrafi samodzielnie zapinać guziki, zawiązać sznurowadło?

v     Chętnie rysuje, lepi z plasteliny, wycina nożyczkami po wytyczonej linii?

v     Koloruje obrazki nie wychodząc za linie?

v     Odróżnia prawą...Czytaj więcej »


Ćwiczenia usprawniające rozwój dziecka 5-6 letniego.

Dla Rodziców dzieci 5-6 letnich

Przykłady ćwiczeń usprawniających różne obszary funkcjonowania dziecka w ramach przygotowania do nauki szkolnej.

1. Ćwiczenia usprawniające rozwój motoryczny dziecka (motoryka duża).


– bieganie, wchodzenie i schodzenie po schodach, po drabinie, pokonywanie przeszkód, wykorzystywanie...Czytaj więcej »


O stymulacji polisensorycznej

STYMULACJA POLISENSORYCZNA

Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że podstawą prawidłowej egzystencji i osiągania sukcesów w życiu są zmysły. To one decydują o poznawaniu przez nas otaczającego nas świata. Różne rodzaje informacji zmysłowych docierających do mózgu po zintegrowaniu wytwarzają odpowiedzi, które budują...Czytaj więcej »


O integracji sensorycznej.

CO TO JEST INTEGRACJA SENSORYCZNA, ZMYSŁOWA?

Aby w prosty sposób przybliżyć Państwu termin „integracja zmysłowa” odniosę się do codziennych czynności. Gdy siedzą Państwo przed komputerem i czytają jakiś tekst, używają Państwo zmysłu wzroku. Jeśli w pomieszczeniu, w którym się Państwo znajdują, rozchodzi się nieprzyjemny...Czytaj więcej »


Okulary...

Okulary nie zawsze pomagają!

Z moich doświadczeń wynika, że wielu ludzi, problemy z widzeniem utożsamia jedynie z noszeniem okularów: ten, kto je musi nosić widzi źle a ten, komu okulista nie przepisał, widzi dobrze. Nie jest to jednak myślenie zgodne z prawdą.

PrintFriendly and PDFDrukuj