Wczesne wspomaganie

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU W NASZEJ PORADNI

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – to wielospecjalistyczne działania, których celem jest stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia przez dziecko nauki w szkole, a także – pomoc i wsparcie udzielane rodzicom i rodzinie w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem.
Z wczesnego wspomagania rozwoju może korzystać dziecko, któremu, na wniosek rodziców została wydana opinia o wczesnym wspomaganiu rozwoju. W/w opinię wydają Zespoły Orzekające działające w publicznych Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych.

Ulotka WWR dla rodziców/opiekunów – do pobrania

Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka działający w naszej Poradni obejmuje opieką dzieci niepełnosprawne:
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym,
z niepełnosprawnością ruchową,
z zaburzeniami komunikacji werbalnej,
z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Do zespołu wczesnego wspomagania rozwoju działającego w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 5 przyjmowane są w pierwszej kolejności dzieci z rejonu działania poradni tj. uczęszczające do przedszkoli w Dzielnicy Praga-Północ lub dzieci w wieku 0 – 6 lat nieuczęszczające do placówek edukacyjnych a mieszkające w Dzielnicy Praga-Północ.

Zakres wczesnego wspomagania rozwoju dziecka jest określony przez indywidualny program i może dotyczyć rozwoju motorycznego, usprawniania widzenia/ słuchu, rozwoju mowy i języka, orientacji i poruszania się w przestrzeni, stymulacji polisensorycznej, umiejętności samoobsługi oraz funkcjonowania w środowisku.

SKŁAD ZESPOŁU WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA:
Jolanta Bogumiła Walczak – psycholog, terapeuta wczesnego wspomagania, koordynator zespołu;
Anna Antoszewska – pedagog specjalny;
Karolina Dolna – neurologopeda;
Bożena Husiatyńska – psycholog, terapeuta wczesnego wspomagania;
Joanna Lewicka – pedagog, terapeuta SI;
Katarzyna Matusiak – psycholog; terapeuta wczesnego wspomagania;
Karolina Sindrewicz – logopeda.
Paullina Wiechetek – surdopedagog;
Katarzyna Wojtasik – logopeda, surdopedagog;
Katarzyna Wojtkowska-Wójcik – psycholog, terapeuta wczesnego wspomagania.

ZASADY PRZYJĘCIA DZIECKA do Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 5 (kliknij w link)

Warunki organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka określa Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 24 sierpnia 2017 r.

Informujemy, że przeniesienie dziecka poza teren działania poradni, wiązać się będzie ze zmianą ośrodka realizującego wczesne wspomaganie rozwoju.

Translate »
bip poczta epuap