Trzeci numer naszego informatora "Poradnik na 5"
Szanowni Państwo, zapraszamy do lektury trzeciego numeru naszego informatora „Poradnik na 5″.
plik do pobrania: Poradnik na 5
...Czytaj więcej »Drugi numer naszego informatora „Poradnik na 5"
Szanowni Państwo, zapraszamy do lektury drugiego numeru naszego informatora „Poradnik na 5″.
plik do pobrania: Poradnik na 5
...Czytaj więcej »Pierwszy numer naszego informatora „PORADNIK NA 5″
Szanowni Państwo, zapraszamy do lektury pierwszego numeru naszego informatora „Poradnik na 5″.
plik do pobrania: Poradnik na 5
...Czytaj więcej »Terapia pedagogiczna
CZYM JEST TERAPIA PEDAGOGICZNA?
Dzieci rozpoczynające naukę szkolną muszą pokonać wiele trudności związanych z nauką czytania i opanowaniem poprawnej pisowni. Tempo nauki jest często za szybkie, a nagromadzenie materiału zbyt duże jak na możliwości dziecka. To, co dla jednego dziecka jest łatwe, dla innego może...Czytaj więcej »
Przedszkolak u psychologa.
PRZEDSZKOLAK U PSYCHOLOGA
Każdy rodzic bacznie obserwuje zachowania swojego dziecka i niepokoi się, gdy nie radzi sobie ono z zadaniami rozwojowymi. Gdy przedszkolak nie potrafi wykonać ćwiczeń dopasowanych do jego wieku, nie umie się skoncentrować, wykazuje dezorientację lub znudzenie, buntuje się i często zwraca na...Czytaj więcej »
Wskaźniki zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Wskaźniki zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym:
– Trudności z opanowaniem treningu czystości;
– Potykanie i obijanie się o przedmioty;
– Słaba równowaga, niezgrabność w ruchach;
– Nie zwracanie uwagi na skaleczenia;
– Nadwrażliwość na hałas (częste zatykanie uszy, dziecko samo hałasuje – mruczy, śpiewa pod nosem);
–...Czytaj więcej »
Jak przygotować dziecko do nauki w szkole?
Szanowni Rodzice Dzieci rozpoczynających naukę w szkole!
Jeśli chcecie Państwo dobrze przygotować swoje dziecko do rozpoczęcia nauki to zwróćcie uwagę na to, czy:
v Dziecko jest sprawne ruchowo?
v Potrafi samodzielnie zapinać guziki, zawiązać sznurowadło?
v Chętnie rysuje, lepi z plasteliny, wycina nożyczkami po wytyczonej linii?
v Koloruje obrazki nie wychodząc za linie?
v Odróżnia prawą stronę...Czytaj więcej »
Ćwiczenia usprawniające rozwój dziecka 5-6 letniego.
Dla Rodziców dzieci 5-6 letnich
Przykłady ćwiczeń usprawniających różne obszary funkcjonowania dziecka w ramach przygotowania do nauki szkolnej.
1. Ćwiczenia usprawniające rozwój motoryczny dziecka (motoryka duża).
– bieganie, wchodzenie i schodzenie po schodach, po drabinie, pokonywanie przeszkód, wykorzystywanie...Czytaj więcej »
O stymulacji polisensorycznej
STYMULACJA POLISENSORYCZNA
Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że podstawą prawidłowej egzystencji i osiągania sukcesów w życiu są zmysły. To one decydują o poznawaniu przez nas otaczającego nas świata. Różne rodzaje informacji zmysłowych docierających do mózgu po zintegrowaniu wytwarzają odpowiedzi, które budują niezbędne...Czytaj więcej »
O integracji sensorycznej.
CO TO JEST INTEGRACJA SENSORYCZNA, ZMYSŁOWA?
Aby w prosty sposób przybliżyć Państwu termin “integracja zmysłowa” odniosę się do codziennych czynności. Gdy siedzą Państwo przed komputerem i czytają jakiś tekst, używają Państwo zmysłu wzroku. Jeśli w pomieszczeniu, w którym się Państwo znajdują, rozchodzi się nieprzyjemny zapach,...Czytaj więcej »
Okulary...
Okulary nie zawsze pomagają!
Z moich doświadczeń wynika, że wielu ludzi, problemy z widzeniem utożsamia jedynie z noszeniem okularów: ten, kto je musi nosić widzi źle a ten, komu okulista nie przepisał, widzi dobrze. Nie jest to jednak myślenie zgodne z prawdą.
Rzeczywiście...Czytaj więcej »